onsdag 25. april 2012

Borte bra men hjemme best?

Nå har pappa vært her i 3 uker, og vi har vært på ferie i 18 av de 21 dagene. Sent i går kveld kom vi hjem igjen her på sørkysten av Australia hvor det er ca 15 grader temperaturforskjell- til det kaldere! *Brrrrr*

Oppe i Cairns har det vært rundt 35 grader og sol hver dag utenom de 5 første dagene. Vi har altså fått en god dose sol og sydentemperaturer pluss mamge uforglemmelige opplevelser.

Innlegg om selve turen, men masse bilder kommer senere, men nå er jeg nettop våknet opp etter en god natts søvn i min "egen" seng, og jeg må inrømme at det var ganske deilig... Men er det ikke alltid sånn? uansett hvor gøyt man har hatt det på ferie, eller borte fra hjemmet generelt, så er det alltid godt å komme hjem? Det er vel det stedet hvor alt er "normalt" og du kommer tilbake i din hverdagsligge rutine når du er der, og vi mennesker er jo vanemennesker. Så uansett hvor spennende ting har vært, og hvor mye glede det har gitt deg, er det alltid godt å være tilbake i din trygge hverdag. 

Men, så er det jo sånn at dette her er jo ikke egentlig hjemmet mitt, selv om det har begynt å føles sånn. Jeg har jo tross alt vært her i 9 måneder, og har innarbeidet meg en hverdagslig rutine her også, så det har blitt et sted jeg kan komme tilbake til, og føle at jeg hører til. Føle meg trygg, og føle at jeg er tilbake til normalen.

Derfor kan det bli spennende når jeg kommer helt hjem og se hvordan det føles da. Men det er jo ikke på en god stund enda, så jeg prøver å ikke tenke for mye på det nå, men bare nyte hver dag som jeg har igjen. Hver dag av mine siste 8 uker som high school elev i Australia.

Jeg skal prøve å ta hver dag som den kommer og nyte den før den er over, og ikke bare tenke på hva jeg skal gjøre 'i morgen' eller 'neste uke'. Så, i dag skal vi gå igjennom bilder fra turen til Sydney og Cairns, vi skal spise fish and chips for lunch (for det er det ikke bare engelskmennene som er stor på), så skal jeg på fotballtrening etterfulgt av å få besøk av min gode venn siobhan! jeg skal også få begynt på blogginnlegg om ferien i dag, så det dukker vel noe opp innen et par dager.

Så ha en fin dag! ... det skal ihvertfall jeg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar