tirsdag 15. mai 2012

GTM

Som sagt var jeg på festival i helgen. Jeg kom hjem i går, i 3-tiden, og siden det har jeg lagt i sengen. Den tiden som jeg ikke har lagt i sengen har blitt brukt til å fylle vann i glasset, hente halspastiller, spise mat, etc. -Jeg har nemlig blitt kraftig forkjølet. Sist jeg følte meg så dårlig med forkjølelses symptomer er da vi tror jeg hadde svineinfluensa....

Uansett, jeg har dataen på fanget og halspastiller, nesespray og smertestillende på nattbordet ved siden av meg, så det går nok helst bra...

Når det gjelder festivalen var det utrolig gøy! Vi dro som sagt opp til canberra på lørdagen som var. Da handlet vi inn mat og diverse som vi trengte til motellrommet. Vi kjøpte også en eske med kort; noe som underholdt oss hele kvelden.

Chris, Kelby og Michelle lærer seg regler for div. kortspill

Søndags morgen våknet vi opp rundt 7.30. Vi hadde derfor god tid til å dusje og å gjøre oss klar før vi dro videre inn til byen hvor vi kjøpte oss frokost, Kelby kjøpte en varm genser fordi det var kjempekaldt, og tok deretter bussen inn til universitetet hvor festivalen tok sted.

Vi så utrolig mange kjente fjes over alt når vi var der oppe fordi de fleste fra skolen, og området jeg bor i, var dratt opp. Det var utrolig merkelig, men også veldig greit, for hvis du ikke fant igjen de du var med var det alltid noen andre du kjente i nærheten.

Musikk ble spillt fra 11 om morgenen til rundt 22.30 om kvelden, og det var alltid to forskjellige grupper/artister som oppdtrådte samtidig. Det var igrunn greit for hvis det var noen du ikke likte hadde du alltid muligheten til å se noen andre! Det som også var bra var at stemningen var helt fantastisk, så selv om musikken ikke var helt din smak, så var det kjekt å bare være der.

Mine største favoritter for dagen var kimbra, blue juice, kaiser chiefs, 360, hilltop hoods og Matt Corby. Vokalisten i kaiser chiefs har jeg fått utrolig mye respekt for; han tok med seg mikrofonen opp i en karusell; en sånn en som snurrer rundt og snur deg opp ned etc, og fremførte en sang mens han satt oppi der. -Bare fordi han trodde det kunne være kult. Jeg syntes det var utrolig bra gjort å klare å gjøre det!

...Trenger jeg å si mer?


Musikken var bra, og stemningen var på topp, men temperaturen kunne vært høyere... Det var 9 grader på det varmeste og under 0 på det kaldeste. Jeg har jo ikke vinterklær her, men jeg fikk låne en tykk kardigan og et skjerf av phoebe, men det var fortsatt dritkaldt. Det sprøeste var det at det var mange jenter som gikk rundt i shorts og singletter!

Kimbra!
Det var nok kulden som tok knekken på meg ihvertfall; hadde en liten forkjølelse da vi dro opp, men å småfryse en hel dag gjør vel ikke ting så mye bedre... hehe. MEN, jeg tror definitivt det var verdt det! var en kjempegøy helg og definitivt et annet minne for livet!

Hilltop Hoods!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar