tirsdag 8. mai 2012

Study day...

I dag, og annenhver tirsdag, har vi en såkalt study day. Dette er fordi man har valget om å gjøre TAFE, eller være hjemme og gjøre 'lekser' etc. TAFE er vel tilsvarende det praktiske man gjør på f.eks bygfag, kokkelinjen, etc. Det er altså et fag, eller kurs, hvor man gjør spesialiserte oppgaver innenfor et fagområdet og går ut med en kvalifikasjon etter 2 år.

Man har muligheten til å gjøre TAFE i år 11 og 12 som er de to siste årene av high school. Siden jeg kom midt i år 11 og drar i mindten av år 12, så valgte jeg å ikke gjøre TAFE fordi at jeg ikke ville fått en kvalifikasjon, så jeg lot det være. Siden hheg valgte å ikke gjøre det, har jeg en studiedag annenhver uke.

På studiedagen trenger man ikke å gå på skolen, man kan altså sove lenge og gjøre det man vil. Noen ganger kan det bli litt kjedelig, fordi det ikke er så mye å gjøre på landsbygden, men det er veldig deilig å ha fri en dag annenhver uke. I fjor var det torsdager, og nå er det tirsdager. Det gjør mandagen ganske mye mindre smertefull!

I dag har jeg brukt 'studiedagen' min til å sove lenge, spille piano, se på tv-serier, lime bilder inn i scrapbooken min og spise en god lunsj! Utrolig deilig og avslappende dag helt til jeg dro på fotballtrening og fikk lyskestrekk... Så sånn kan det gå.

Henger fremdeles litt etter med scrapbookingen, men dager som i dag hjelper på, så det begynner å bli relativt bra!

...bilder sier mer enn tusen ord, ikke sant? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar