søndag 8. april 2012

påskesøndag

den store påskedagen i Australia er søndagen og ikke lørdagen i påsken, så i dag er det sjokolade egg og sjokoladekaniner som deles ut til familiemedlemmer og venner, og så er det stooor familiemiddag på kvelden.

Mat har det vært masse av i dag; kaker, chips, lasagne, sjokolade etc, og så blir det svinestek til middag med diverse grønnsaker og poteter. nam, nam!

ellers har dagen i dag vært avslappende fordi været ikke har vært på topp, og her i australia står man ikke på ski i påsken... hehe. så i dag har vi spist mat, jeg har hatt besøk av bestevennen min Siobhan, har gitt henne påskegodt fra norge, og så har vi spilt monopol. Vertssøsteren min har også fikset neglene mine; har fått acrylnegler. en annen relativt spennende ting som har skjedd er at katten vår fikk kattunger, men hun hadde en flått, så hun var veldig syk og måtte til dyrlegen... bortsett fra det har det vært en fin dag!

vi har også konkludert med at nordmenn er skikkelig "hardcore" fordi vi drikker "sterk" kaffe! og uten melk til og med! (Det gjelder altså pappa...)

Gårsdagen var også veldig kjekk... jeg tok med pappa rundt om kring for å vise han skolen min, byene og strendene, så vi brukte en del timer på det. Jeg må også inrømme at jeg er litt stolt fordi jeg fant frem over alt selv om mamma hevder at jeg kan gå meg vill i en telefonkiosk!

På kvelden dro vi til the niemeiers hvor vi møtte masse kjekke folk og spiste god mat og koste oss masse. Det var pappa sin første hele dag i og med at han ikke kom frem før klokken ni om kvelden på fredag fordi han tok en omvei på 3 timer... men sånn går det!

Så, nå er kofferten pakket og klar til turen til sydney i morgen, så nå skal jeeg legge meg, og når jeg våkner i morgen tidlig er det ut på tur!


Sol og sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar