mandag 2. januar 2012

Julefeire

Jeg har vært på latsiden med blogging i det siste... men det er jo trossalt juleferie. Nei, vent. Det er jo sommerferie. Og juleferie. Samtidig! Så det er dobbelt opp med ferie og derfor en enda større grunn til å ligge på latsiden!

Julefeiring føltes ikke som en julefeiring i det hele tatt... vi dro til og med en tur på stranden! Jeg vet ikke med dere, men det er noe jeg vanligvis IKKE gjør på julaften... eller det var jo ikke julaften en gang, for her feirer de julaften på 1.Juledag; 25. Desember. Julegavene åpnes om morgenen noe som også ødelegger julestemningen litt, for da har man ikke noe å glede seg til på kvelden.

Jeg skal ikke si at jeg ikke koste meg, for det gjorde jeg! Jeg fikk masse fine gaver fra venner og familie hjemme i Norge + vertsfamilie og vi spiste masse god mat, hørte på koselig musikk, osv. Det var definitivt en god opplevelse, men jeg må si at jeg fortetrekker en Norsk jul fremfor alt.

Mellom jul og nyttår dro vi på stranden, svømte i bassenget, jeg overnattet et par netter hos "the Niemeiers"-familien som tar meg med for å surfe osv, fikk prøve å kjøre bil (veldig rart på andre siden av veien), jeg så cricket for første gang i mitt liv (en utrolig kjedelig og unødvendig sport i mine øyne), spiste lunsj med vennene jeg fikk da jeg dro til Kambodsja, fikk internett, tv og dvd-spiller på rommet mitt, fikk windows 7 på dataen min, dro til The Blue Mountains som er like utenfor sydney, dro til Sydney for å se både fyrverkeri og dra på konsert i Operahuset(!) og møtt vennene til vertssøsteren min (vertsfamilien min bodde her før de flyttet ned hvor vi bor nå, så vi bor i det gamle huset deres nå som vi er her) som er kjempekoselig og vi har derfor tilbrakt en del tid med dem nå som vi er her.

Mye har skjedd så langt, og enda mer skal det bli! I morgen drar jeg til Perth for å være der i to uker, så kommer jeg tilbake til the Blue Mountains for et par dager, og så skal vi bo på hotell i Darling Harbour (midten av Sydney) en uke før det er tilbake på skolen igjen... Jeg skal altså nyte ferien mens jeg kan, så det blir nok ikke så mye blogging før skolen begynner igjen...

Men at det ikke kommer oppdateringer er et tegn på at jeg har det altfor travelt og derfor kjempegøy, og det er derfor et godt tegn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar