onsdag 28. mars 2012

Engelskeksamen

I det siste har det skjedd utrolig mye... vært på kino flere ganger, vært ute å spist middag flere ganger, vært på overnatting 4 netter, hatt besøk, vært på besøk og vært på fotballtrening. Innimellom alt dette har det vært skole. MYE skole. Det er fordi at i dag har jeg hatt min første av 5 eksamener, og jeg har brukt myyye tid på å forberede meg, til spesielt engelskeksamenen som jeg hadde i dag, for utenom matte er det det vanskelikste faget jeg har. Jeg har "Advanced English", og det er ikke bare bare. Det er mye hardt arbeid, og høye forventninger fra lærere som ikke kunne brydd seg mindre om at det kun er 2.språket ditt, men jeg har klart meg ok så langt. Etter i dag var jeg veldig usikker.

Eksamenen bestod av to deler. Del en hadde 3 oppgaver og varte i 2 timer. På de to timene forventer de at man skal skrive en stil på minimum 3 sider, en novelle på minimum 2 sider, pluss svare på 5 analytiske spørsmål av diverse tekster og bilder. Del to var på 40 minutter hvor man skal skrive en stil på minimum 3 sider.

Det er utrolig krevende, for alt er veldig abstrakt, og man må snakke om ideer i tekster og hvilke teknikker og "poetiske verktøy" som er brukt for å formidle de ideene. Heldigvis er det over nå, og jeg kan begynne å forberede meg til min neste eksamen.

Det har kommet noe godt ut av å ha advanced engelsk; alle tror jeg er supersmart fordi jeg snakker norsk pluss at jeg kan flytende engelsk, jeg har fått et mye bedre ordforråd og jeg har fått en ny favorittbok! den heter In the Skin of A Lion og kan virkelig anbefales! 

Og når alt kommer til alt, så er jo skole grunnen til at jeg jeg har fått muligheten til å dra her, så jeg kan vel egentlig ikke klage! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar