fredag 29. juli 2011

1209600 sekunder...

Jeg har vært i Australia i 1209600 sekunder. Det er 14 dager, eller 2 uker om du vil. Det føles som om jeg har vært her lengre enn det, men samtidig har tiden gått veldig fort.

Jeg må innrømme at tiden gikk veldig sakte de første dagene. Det var mye hjemlengsel inne i bildet, men nå er jeg stort sett kommet over den. Jeg var også litt stresset forbindelse med skolen, men det går bedre nå som jeg har kommet inn i det. Så alt er egentlig ganske bra for øyeblikket, og jeg tror alt blir enda bedre når temperaturen begynner å stige, og sommeren nærmer seg. Allerede i begynnelsen av september begynner våren som smått. Jeg kan ikke akkurat kalle været vi har her for vinter med en temperatur på over 12 grader og sol, men jeg ser frem til å kunne dra på stranden i helgene og å kunne hoppe i bassenget etter skolen.

Om et par uker skal jeg faktisk oppleve et snev av vinter her i australia. Vi skal på klassetur til 'snøen'. Det er en stor begivenhet for australierene. Jeg er ikke så spent, men jeg tenker at det kan være kjekt å hive seg på og få oppleve det også. Og i kontrast til snowboarding på fjellet i august, skal jeg på surfecamp en helg i oktober!

Så selvom jeg bare har vært her i 2 uker har jeg lagt mye planer, og har mye å glede meg til. Men jeg nyter også de små øyeblikkene innimellom som når vi kjører forbi kengruer i hagene til folk, eller når jeg får servert australske spesialiteter.

Så jeg nyter de øyeblikkene jeg har, og ser frem til opplevelsene jeg skal få!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar