søndag 17. juli 2011

Den lange reisen

klar for å reise i 30-40 timer. javisst!

I dag var det dagen... Jeg våknet første klokken 5.30 og var klar for å pakke ferdig og ta med meg kofferten på flyplassen. Det var jo litt tidlig, så jeg fikk jeg et par urolige timer til med søvn før jeg sto opp og begynte å pakke. Jeg hadde reisefeber fra helvete, og både gruet og gledet meg til å reise.
Når klokken var 12.40 var både jeg og familien på plass på Flesland for å sjekke inn og ta et siste farvell. og jeg må nevne at jeg har klart å bare pakke utrolige 21,3 kilo(!) i motsetning til mine medpasasjerer som også skal til australia som har med seg en liten trillekoffert i tillegg til de 23 kiloene vi har lov til å ha med.
Nammenamm. Flymat er alltid godt -.-

Muslien var ihvertfall musli! Og smakte ikke plastikk slik som frukten....
i skrivende øyeblikk sitter jeg på fly nummer 2 av 5, i løpet av turen og er på vei til London, Heathrow. Reiseruten min fører meg fra Bergen, innom Oslo, London, Singapore, Sydney og til slutt til Merambula. De to første Og den siste flyturen er ganske overkommelige, men fra London til Singapore er det 13 timer, og fra Singapore til Sydney er det 7.5 timer. Bare disse to flyturene er over 20 timer tilsammen... I tillegg kommer de 3 andre flyturene, venting og forsinkelser...

Men jeg har heldigvis fått reisefølge fra Oslo til Sydney, så jeg har fått med en ny venn som heter Sofie. Vi traff også noen andre som reiser med EF til Australia, så vi er ikke helt alene.

Jeg prøver å skrive litt oppdateringer underveis, så i denne skrivende stunden sitter jeg på flyet til Sydney som er nest siste fly. Hurra! Men jeg er nervøs for sikkerhetskontrollen som venter i Sydney... Det er kjempestrengt, og om jeg får med meg min lille kjære kvikk lunsj, mitt siste håndfaste minne fra Norge, gjenstår å se. Men jeg krysser fingrene og håper på det beste!
Donuts kjøpt i singapore. nam!
Sushi på heatrow. Skal det være, så skal det være!
Nå har jeg oppdaget at grensevakten bare prøver å skremme oss. Når vi  landet måtte vi gjennom en passkontroll. Thats it. Så både meg og kvikklunsjen min er kommet trygt frem til mitt hjem i 'backcreek road'. Det er litt avsidesligglende, og de har 6 hester, 2 hunder og 4 katter. Det er et kjempekoselig sted som jeg tror jeg kommer til å trives i når jeg blir kvitt hjemlengselen.
Men intrykket jeg har fått så langt er at australiere er veldig imøtekommende og hyggelige, og at de elsker barbeques on the beach. Men jeg merker at hjemlengselen kommer snikende, og at det først nå er gått opp for meg at jeg skal være her et helt år. Det er lenge det !
Kjekt å bli møtt med ekte australsk slang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar