søndag 6. november 2011

Helgen

I helgen har det eett og slett vært for varmt til å gjøre noe,så det er derfor jeg ikke har skrevet noe på bloggen før. På fredag ble Michelle med meg hjem fra skolen for å sove over hos meg og vi brukte ettermiddagen på å farge håret hennes, se en film inne på badet mens vi ventet på å vakse ut fargen av håret hennes og spise en pose med aalgrehns biler som min snille mamma sendte for noen uker siden.

Når vi våknet opp dagen etterpå var det blå himmel og stekende sol, og bassenget ble prøvd ut for første gang i sesongen. Vi lå ute og solte oss, badet, hørte på musikk og leste; akkurat som når man er på sydenferie. Det var helt herlig! Jeg fikk også en fin brunfarge mens vertssøsteren min og michelle derimot ble utrolig solbrent. De var fullstendig rosa, for australiere og kinesere er visst for hard core til å bruke solkrem selv om de egentlig trenger det. Som en følger av det klarte de nesten ikke å ha på seg klær i dag fordi de hadde så vondt mens jeg fikk gleden av å gå rundt å si: hva sa jeg? I hele dag! Hehe

I dag dro vi på et marked hvor jeg fikk kjøpt en del julegaver til venner og familie som skal sendes hjem ganske så snart. På markedet var det alt fra hjemmelagde såper til brukte verktøy, så ma kunne få tak i det meste utenom solkrem som virkelig trengtes fordi hverken Michelle eller vertssøsteren min Phoebe hadde tatt på seg solkrem før de gikk hjemmefra selv om solen skinte i dag også. Ikke bare det; det var utrolig varmt, nesten som den dag i syden om sommeren og den varmeste måneden her kommer ikke før i Januar. Håper jeg ikke smelter vekk! Vi har i det minste et basseng heldigvis.

Uansett, det har vært en herlig helg som føltes som en kort sommerferie, så det blir hardt å gå tilbake på skolen i morgen. Men det må til, for jeg må forberede meg til prøver og innleveringer som skal skje før jeg drar til kambodsja om under 3 uker. Gleder meg!


Storkoser meg i bassenget!

Leena og Michelle

Phoebe er supersolbrent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar