tirsdag 16. august 2011

"The snow trip"

Mange Australiere har aldri sett snø før, så det å dra på klassetur til "snøen" er en stor begivenhet. Skisenteret er ca- 3,5 timer unna skolen, så det er litt for langt unna for å kunne dra på dagstur, så det var en ordentlig klassetur med overnatting. Ca. 30 elever fra skolen fikk dra; i utgangspunktet geografi og biologiklassen, men utvekslingsstudentene fikk også være med! Snøen er jo ikke noen ny opplevelse for meg, og og med at det blir en pest og en plage hvert år (-.-), men jeg tenkte at det må være kult å kunne si at "jeg har stått på snowboard i Australia."

Og det kan jeg si nå! Det var utrolig kjekt, men snøen hadde ikke samme standarden som i Norge. Det var skikkelig påskeføre, og sikkert ikke mer enn en halv meter med snø på det meste, men anlegget var stort og fint, så det var en opplevelse det også. Og jeg må påpeke at været var upåklagelig! Det var blå himmel så langt øye kunne se, og temperaturen var som på en av de bedre dagene i påskeferien hvor det nesten er varmt nok til å stå uten jakke og lue.

Når vi kom til skianlegget fikk vi et par timer med instruktør før de slapp oss alene i bakken. Jeg var litt skeptisk i begynnelsen, men jeg lærte faktisk noe nytt! Så jeg er litt stolt av meg selv. Men til gjengjeld trynte jeg også mye mer enn jeg pleier, så når jeg våknet opp dagen derpå kunne jeg nesten ikke bevege meg. Jeg tror det var en blanding av stølhet, og blåmerker...

Men det var uansett verdt det, og det var en for både for opplevelsen sin del, men også for det sosiale. Jeg merker at det er blitt lettere å snakke med folk på skolen nå, og at jeg er blitt bedre venner med de som var med på turen. Det har definitivt vært en opplevelse for livet!

(Bilder kommer senere!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar