mandag 29. august 2011

An "In class essay"

I morgen skal jeg skrive min første stil i engelsk. Det kalles et "in class essay", som vi må forberede, memorisere og skrive i timen. Vi får oppgitt spørsmålet på forhånd, slik at du kan skrive stilen, og forbedre den. Du kan til og med få læreren til å se gjennom for å se om du har dekket alt, fått med nødvendige sitater og om det er godt skrevet. Så jeg klarer ikke helt å se poenget med det, fordi de tester ikke noe annet enn hukommelsen vår. Men jeg skal ikke klage!



Stilen vi skal skrive er en sammenlikning mellom "en folkefiende" av Henrik Ibsen og en annen valgt tekst eller film som representerer noen av de samme universelle problemene. Så jeg har valgt å sammenligne " En folkefiende" med filmen "The Insider", og jeg føler det går ganske bra foreløpig. Jeg har fått med mange gode sitater og poeng, så det er bare om å gjøre å huske dem. Ønsk meg lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar