onsdag 1. juni 2011

Endelig

Etter dager, uker og måneder med venting har jeg endelig fått vite hvor jeg skal bo.
Jeg skal bo midt mellom byene Melbourne og Sydney på et lite sted som kalles Tathra. Det er på sør-øst kysten av Australia, og ligger under 2 timer fra hovedstaden Canberra.

Og dere kan tro jeg ble glad da jeg fikk vite at huset jeg skal bo i hele neste år ligger rett ved en stor, nydelig sandstrand! Det er et sted jeg skal tilbringe mye tid på i året som kommer, både i vann og på land. 


Bilde av stranden, tatt fra huset!

Det er som sagt et ganske lite sted; 32.000 innbyggere i det området jeg skal bo i. Men, på den positive siden, reiser familien en del til de større byene, gjerne opp til 3 ganger i måneden! Så det blir ikke noe problem å få sett seg litt om på øyen.
Jeg har også fått vite en del basic ting om familien; de er i 50-årene, de har 3 jenter i alderen 20, 16 og 9. Det er bare hun datteren på 9 som bor hjemme, fordi de to andre går på universitet og kostskole i Canberra.
En annen ting jeg har fått vite er at de er katolikker, og liker "church aktivities".

Det tror jeg er noe som kan være litt utfordrende, i og med at jeg ikke er religiøs. Ikke i det hele tatt. Men, jeg får prøve å være posiitv, for det kan jo være det ikke er så ille. Jeg har faktisk hørt om noen som var i Australia rundt juletider for noen år siden, og ble invitert med i Kirken på Julaften. De tenkte de kunne dukke opp for å se hvordan det var, og -vips- så var de midt i en barnebursdag med sjokoladekaker og alt! Julaften er jo egentlig bursdagsfeiring for Jesusbarnet, så... hvorfor ikke ? hehe^^

Så det kan være jeg blir overrasket når jeg kommer ned. Men det eneste jeg kan gjøre foreløpig, er bare å håpe på at alt egentlig vil være greit når jeg kommer ned dit!



-Runa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar