tirsdag 7. juni 2011

Visum -.-

Nå har jeg fylt ut ca 20 sider med visum, og det meste er ganske unødvendig.

Man må fylle ut navn, adresse og telefonnummer ca.4 ganger, min mor sine opplysninger ca. 2 ganger og signere må vi gjøre ca. 3 ganger.

Og som om ikke det var nok med alle spørsmålene om hvem jeg skal bo hos, hvor skal jeg gå på skole, om jeg har vært gravid, eller om jeg har vært gift osv. Så er det en hel side med spørsmål om jeg er en trussel for Australias nasjonale sikkerhet. Og hvis jeg hadde vært det, hadde jeg da vært så dum å svare ja på spørsmålet? Antakeligvis ikke...

Men, men, nå er det meste heldigvis gjort, og det mangler bare noen passbilder, dåpsattest og lignende, og så sendes hele den forhatte bunken med ark til den Australske Ambassaden for godkjenning. Og siden jeg svarte 'nei' på spørsmålet om at jeg var en trussel for Australias nasjonale sikkerhet, satser jeg på at de slipper meg inn i landet. (Hurra!)


-Runa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar