tirsdag 13. september 2011

Exams.. you gotta love them!


I går hadde jeg  mine første eksamener... Og det er ikke som en norsk eksamen. Det er en eksamen på enten en eller to timer, laget og rettet av læreren din. På hvert spørsmål får man "marks" som varierer etter hvor viktig spørsmålet er, og karakteren blir satt etter hvor mange "marks" man har fått på eksamenen. Derretter blir du "ranket" i forhold til resten av klassen hvor det står f.eks. at du er nr. 4 i klassen noe som vil være kjekt, men det må også være utrolig kjipt for den som får vite at han er kommet sist.

Vi har eksamener i alle fag, og i dag hadde jeg de første to eksamene mine. Jeg har bare to til siden jeg er utvekslingsstudent, men jeg skulle egentlig hatt 6 tilsammen. Jeg kom på skolen til vanlig tid i dag og gikk inn i gymsalen hvor jeg satt meg ned ved en pult med mitt navn på og fikk tildelt spørsmålene til engelsk eksamenen. Jeg er usikker på hvordan det gikk, men min unnskyldning er at jeg gjør advanced english. Jeg gjentar; advanced. Etterpå hadde vi to timers pause- mer enn nok tid til å ta en tur på stranden for å spise lunsj. Og ikke bare det, vi så delfiner også. Ca. 30 meter unna oss - dagens høydepunkt!

Etter lunsj gikk vi tilbake på skolen for å ta siste eksamen for dagen. Det var i et fag som heter Sport Life and Recreation; egentlig det samme som gym, bare med et mer fancy navn. Det var noen spørsmål jeg ikke svarte på, men jeg kommer antakeligvis ikke sist i klassen med tanke på at det er en del folk som ganske enkelt ikke bryr seg, litt som de "kule" folkene fra ungdommskolen som endte opp på årstad...

Jeg er uansett lettet over å være ferdig med disse to eksamenene og ser frem til  fri-dagen i dag som skal brukes til å gå på stranden selv om det er litt for kaldt til å både bade og sole seg, spise en god lunsj og tilbringe dagen med "vertssøsteren" min fra Finland og områderepresentantene mine. Og så må jeg selvfølgelig øve litt til eksamenen jeg har i ancient history i morgen med temaet Egypt. Men jeg skal uansett nyte fridagen min så godt jeg kan!







Ønsk meg lykke til i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar